Digitális Rubik-kocka a jövő játéka

A klasszikus játék Rubik Ernő nevéhez köthető, aki 1974-ben állt elő a mágikus játék gondolatával, amit eredetileg bűvös kockának hívtak. Ez az elnevezés tökéletesen megállja a helyét az eredeti digitális újragondolása kapcsán is, de a hivatalos elnevezése ennek: WOWcube. Az ötlet egy 13 éves fiútól származik, és annyira megragadta apja, Ilja Oszipov fantáziáját, hogy meg is valósította YouTuber fia elképzeléseit.
Az ihletforrásként számos projektben megnevezett Rubik-kocka most teljes átgondolás után lép újra a porondra. Az ötletgazda ugyanis azt vetette fel apjának, hogy mi lenne, ha egy videojátékot úgy kellene játszani, hogy az eszközt eközben forgatja, tekeri, mozgatja. Ennek eredményeképpen született meg a 2x2x6 lapból álló WOWcube, ami lényegében egy 24 felületi elemből álló okoseszköz. Nyolc modulból áll a kocka, ezek mindegyike kapcsolatban áll a másikkal, valamint saját chippel rendelkezik, így azonnal tud reagálni a mozgásokra. A mikroprocesszorok és a gyorsulásmérők segítik a forgatások gyors észlelését és az azonnali reakciót.
A dinamikusan változó tartalmak között különféle játékokat találunk, de időjárás alkalmazással, illetve naptárfunkcióval rendelkezik. A felület nem érintőképernyő, a programok a tekerésre, rázásra, azaz a mozgatásra válaszolnak. Az akkumulátor segítségével egy töltésre 8 órányi kapacitással rendelkezik.
Nyitókép: CubiOs Inc.