Elektromos autók - digitális forradalom az autóiparban

Az autókat számítógép működteti, bájtokat tankolnak és panorámaképernyős kijelzőkkel vezéreljük a jövőben. 2021-ben jön ki a Daimler új, ún. hyperképernyővel ellátott Mercedes EQS-modellje. A nagy teljesítményű chipekkel, szoftverekkel ellátott szedánban a panorámaképernyő a teljes műszerfalat beteríti.
Elektromos autók - digitális forradalom az autóiparban

5G adatforgalom szükséges a működéshez.

Az Audi is csatlakozik a digitális kihíváshoz: a mobiltelefon- és számítógépiparral vetekedő szoftereket és harvereket gyárt.

A Nvidia Tegra 2 modelljében ötvözi a navigációt és a szórakozást egy hardveres platformon. Az Infotainment-szoftvert is egyben ez fogja kezelni.

Az EQS ívelt képernyőjének 141 cm-es átmérőjéhez képest az Audi 2014-es első virtuális pilótafülkéjének átlója a maga 31 cm-ével egy „egérmozi”. A hyperscreen négyszer akkora, OLED-technológiájú, fény- és kontrasztértékei kimagaslóak. Hogy ne csak a méretekről beszéljünk, az intelligenciáját is ki kell emelnünk. A Nvidia szerint a hyperscreen központi számítógépe 1200-szor erősebb, mint az Audi Tegra 2-é.

A Mercedes 2018 óta 1,8 millió MBUX-kijelzős és operációs rendszerrel ellátott autót adott el – még a jelentős felár ellenére is.

A vezetési élményt is forradalmasította a Mercedes.

Domborzati és sebesség-térkép is található az autóban, amit körülbelül úgy képzeljünk el, mint egy Pokemon Go-játékot, amivel még a környezetünkért is tehetünk.

A hálózat bővítése és a tervezett 5G-szabvány alkotja az alapot a volán mögötti hálózat kiépítéséhez. Nagy adatátviteli sebesség és rövid válaszidő miatt a járműnek szinte valós időben kell hozzá férnie a felhő maximális kapacitásához. Még az autó hangsegédje is nagyrészt az adatfelhőből táplálja magát. Mindenekelőtt az a cél, hogy jobban megértse a sofőrt, és már előre tudja a kívánságait. A járműben több tucat szenzor táplálja még jobban a mesterséges intelligenciát, mindig képes új funkciókat kitalálni és továbbítani az autóba.

Már nem a mérete, teljesítménye, fizikai kinézete a meghatározó az autónak, hanem az elektromos rendszere.

A NIO már megmutatta, hogy ez mit jelent az ET7-nél. Az elegáns szedánt nem csak a BMW korábbi tervezői tervezték, hanem ugyanazokat a Nvidia platformokat fogja használni az infotainmenthez, és a rendkívül automatizált vezetéshez, mint 2022-től a Mercedes.

A saját chipek és elektronikus rendszerek, valamint az Apple és a Tesla fejlesztése mellett a hagyományos autógyártók még mindig fényévekre vannak. A Teslának 18 hónap alatt sikerült kifejlesztenie az autopilóta szoftverét tartalmazó saját chipjét, amely messze az etalon.

A digitalizálás az autógyáraktól kompetenciát kíván. Most a fő feladat, hogy minél hamarabb összehangolják a szoftveres és hardveres fejlesztést, tudatosítsák, képezzék a munkatársakat és építsenek ki egy új, elektromos autóiparra fókuszáló vállalati kultúrát.

Kapcsolódó cikkek

Az Apple Vision Pro mindent összegez, amiért az Apple-t szeretjük, de veszélyt is hordoz magában

Az Apple Vision Pro mindent összegez, amiért az Apple-t szeretjük, de veszélyt is hordoz magában

A szakértők ünneplik az Apple új tech-szemüvegét, de vajon meddig tart a hype?

Az év legjobb okostelefonjai

Az év legjobb okostelefonjai

Akad konkurenciája bőven a Samsung Galaxy S21-nek! Teszteltük a piac legjobb 5G-s telefonjait!