Elektromos autók - digitális forradalom az autóiparban
5G adatforgalom szükséges a működéshez.
Az Audi is csatlakozik a digitális kihíváshoz: a mobiltelefon- és számítógépiparral vetekedő szoftereket és harvereket gyárt.
A Nvidia Tegra 2 modelljében ötvözi a navigációt és a szórakozást egy hardveres platformon. Az Infotainment-szoftvert is egyben ez fogja kezelni.
Az EQS ívelt képernyőjének 141 cm-es átmérőjéhez képest az Audi 2014-es első virtuális pilótafülkéjének átlója a maga 31 cm-ével egy „egérmozi”. A hyperscreen négyszer akkora, OLED-technológiájú, fény- és kontrasztértékei kimagaslóak. Hogy ne csak a méretekről beszéljünk, az intelligenciáját is ki kell emelnünk. A Nvidia szerint a hyperscreen központi számítógépe 1200-szor erősebb, mint az Audi Tegra 2-é.
A Mercedes 2018 óta 1,8 millió MBUX-kijelzős és operációs rendszerrel ellátott autót adott el – még a jelentős felár ellenére is.
A vezetési élményt is forradalmasította a Mercedes.
Domborzati és sebesség-térkép is található az autóban, amit körülbelül úgy képzeljünk el, mint egy Pokemon Go-játékot, amivel még a környezetünkért is tehetünk.
A hálózat bővítése és a tervezett 5G-szabvány alkotja az alapot a volán mögötti hálózat kiépítéséhez. Nagy adatátviteli sebesség és rövid válaszidő miatt a járműnek szinte valós időben kell hozzá férnie a felhő maximális kapacitásához. Még az autó hangsegédje is nagyrészt az adatfelhőből táplálja magát. Mindenekelőtt az a cél, hogy jobban megértse a sofőrt, és már előre tudja a kívánságait. A járműben több tucat szenzor táplálja még jobban a mesterséges intelligenciát, mindig képes új funkciókat kitalálni és továbbítani az autóba.
Már nem a mérete, teljesítménye, fizikai kinézete a meghatározó az autónak, hanem az elektromos rendszere.
A NIO már megmutatta, hogy ez mit jelent az ET7-nél. Az elegáns szedánt nem csak a BMW korábbi tervezői tervezték, hanem ugyanazokat a Nvidia platformokat fogja használni az infotainmenthez, és a rendkívül automatizált vezetéshez, mint 2022-től a Mercedes.
A saját chipek és elektronikus rendszerek, valamint az Apple és a Tesla fejlesztése mellett a hagyományos autógyártók még mindig fényévekre vannak. A Teslának 18 hónap alatt sikerült kifejlesztenie az autopilóta szoftverét tartalmazó saját chipjét, amely messze az etalon.
A digitalizálás az autógyáraktól kompetenciát kíván. Most a fő feladat, hogy minél hamarabb összehangolják a szoftveres és hardveres fejlesztést, tudatosítsák, képezzék a munkatársakat és építsenek ki egy új, elektromos autóiparra fókuszáló vállalati kultúrát.