Egyre több ügyfélszolgálat munkáját segítik a chatbotok

Kevés szektort érintett rosszabbul a koronavírus, mint az utazásszervezőkét - többek közt nekik is segíthet a német Michelle Skodowski új vállalkozása.
Egyre több ügyfélszolgálat munkáját segítik a chatbotok

A 25 éves nő cége, a Botfriends jelenleg befektetőket keres. Skodowski és három társa gépeknek segít beszélni tanulni: olyan szoftvert fejlesztettek, ami cégeknek támogat az úgynevezett chatbotok munkába állításában.

Az ügyfélszolgálatosoknak ehhez nincs szükségük informatikai ismeretekre, mindenki képes a maga digitális segítőjét felinstallálni.

“A mi eszközünk azoknak is megfelel, akiknek nincsenek saját fejlesztőik” - modja Skodowski.

A chatbotok olyan rendszerek, amelyeken át a felhasználók beszélgetést tudnak kezdeményezni. Hasonlóképp működnek, mint az ügyfélszolgálatosok, épp csak velük nem szóban, kizárólag írásban lehet kommunikálni. A Botfriends platformja külön megoldást kínál a Google, a Microsoft, az IBM és egyéb felhőszolgáltatást nyújtó cégek felületeihez.

A Tui Cruises nevű cég vezetője, Adriano Napoli elmondta, számukra különösen jól haszonsítható ez az újdonság: “A járványhelyzetben minden eddiginél fontosabb, hogy kommunikálhassunk az utasainkkal épp úgy, mint az üzleti partnereinkkel, és folyamatosan elérhetők legyünk számukra.”

A chatbotok segítségével minden eddiginél gyorsabban lehet válaszolni a megkeresésekre, ráadásul észszerűbben és gazdaságosabban lehet felhasználni a cég erőforrásait, mint eddig bármikor.

Az ilyen virtuális támogatók lehetőséget adnak rá, hogy egyes cégek automatizálhassák az ügyfélszolgálatukat, és akár teljességgel kiiktassák a telefonálást. Persze, egyelőre csak viszonylag egyszerű kérdésekre képesek választ adni:

“Természetesen még nem tudnak mindent, de egyre több kérdésre válaszolnak” - tette hozzá a cégvezető, aki már 18 alkalmazottat foglalkoztat, és ügyfelei közé tartozik a Porsche és a Telekom is.

Kapcsolódó cikkek

Statisztika: okostelefon függőség

Döbbenetes adatok az okostelefon használatáról

Az emberek 56%-a ébredés után rögtön a telefonhoz nyúl.

Így lesz okos az otthonod

Így lesz okos az otthonod

Már sok háztartásban rendelkezésre állnak okoseszközök, a technika pedig egyre komplexebb.