SEO, azaz keresőoptimalizálás: mit érdemes tudni róla

Az internet rengeteg módon megváltoztatta az életünket. Állj meg egy pillanatra és gondolj bele, hogyan is töltötted az idődet okostelefon, YouTube, emailek, Netflix és úgy egyáltalán, internet nélkül.
SEO, azaz keresőoptimalizálás: mit érdemes tudni erről

Van olyan ismerős is, aki a kérdésre nem is igen tudott válaszolni. De nemcsak az egyének élete változott meg, hanem a vállalkozásoké is. Az online marketing olyan tudományág, ami néhány évtizeddel ezelőtt nem is létezett, míg most az egyik legfontosabb dolog, amikor arról van szó, hogy egy adott brandet, terméket vagy szolgáltatást (potenciális) ügyfelekhez juttass el. Az internet úgy kapcsol össze minket másokkal - legyen szó családtagjainkról és barátainkról vagy idegenekkel a Föld bolygó másik végén, amiről még nem is hallottunk -, ahogy el sem tudtuk képzelni nem is olyan régen, sőt, sokan talán ma sem képesek erre.

Ebben az új világban szintén nagy hangsúlyt kell fektetned arra, hogy az eladni szándékozott terméket vagy szolgáltatásod jó minőségű legyen, és arra is, hogy ennek üzenetét eljuttasd a lehetséges érdeklődőkhöz. Ebben a kérdéskörben a keresőoptimalizálás (SEO / search engine optimization: ezt az angol szavakból jött betűszót magyarul is sokszor használják, főleg szakmai szövegekben, de mi maradunk a SEO - keresőoptimalizálás szakkifejezésnél) jelentős szerepet játszik. Talán azt sem túlzás kimondani, hogy ma már keresőoptimalizálás nélkül nemigen lehet nagy, sikeres vállalkozást üzemeltetni.

A keresőoptimalizálás nem olyasmi, amit huszárvágásként, egyből meg lehetne tenni: ezt is jelzi, hogy több tágabb részfolyamata is van mindennek. Ilyenek a:

  • profi, jól működő weboldal készítés feladata,

  • a tartalomkészítés / tartalommarketing,

  • a linképítés / linkmarketing és a

  • technikai SEO is (ez garantálja, hogy a weboldal mindig elérhető és jól működik)

A keresőoptimalizálás leegyszerűsítve, gyakorlatiasan megfogalmazva arról szól, hogy hogyan lehet egy vállalkozás weboldalát a Google keresőben egy-egy kulcsszóra a legkeresettebb (jobban mondva leginkább megtalált) honlapok közé juttatni. Ez azonban nem varázsütésre történik, olyannyira nem, hogy a keresőoptimalizáló szakember ma már egy külön szakma képviselője.

Kapcsolódó cikkek

Bigo, a kínai livestream-platform

Semmittevés LIVE - Bigo, a kínai livestream-platform

A kínai livestream-platform a pandémia alatt óriási érdeklődésre tett szert, rengeteg követőt és „művészt” szerzett. Sokaknak jelentős bevételt hoz.

3+1 érv a digitalizáció fontossága mellett

3+1 érv a digitalizáció fontossága mellett

Hogyan segíti a vállalkozásokat a digitalizáció?